tutorial hijab : georgette


Assalamualaikum.. tutorial hijab kali ni i guna shawls jorget.. sayang pulak bila dah lama tak pakai shawls jorget. mentang-mentang la dah kemaruk pashmina ala-ala hana tajima style kan. 





harap maaf la ye kualiti gambar tahap rendah. i guna webcam netbook i je pun ni. 


 Langkah pertama : letak shawls sebelah panjang dan sebelah pendek. 



 Langkah kedua : pin menggunakan peniti di kiri dan kanan



 Langkah ketiga : tarik bahagian pendek ke sebelah dan pin kan. bahagian ni untuk tutup leher



Langkah Keempat : tarik sebelah panjang tadi dan lilitkan di kepala. hasilnya akan jadi macam gambar kat bawah ni. 

 alamak kantoi pulak shawls berkedut. haha. sorry la ye, tersangat la malas nak iron tadi. 



 Langkah kelima : dengan menggunakan ribbon comel yang korang ada, mari kemaskan bahagian yang menggelebeh tadi. 


kemas-kemaskan bahagian depan tadi dan kemudian pinkan menggunakan ribbon comel tadi. hasilnya dalam gambar kat bawah. 





 Langkah terakhir : kemaskan bahagian depan yang terlebih tadi



SIAP! 




12 comments:

bact said...

cikgu ajar pakai tudung belit2 neh plak ke??
hik3

Alia Azmi ◕‿◕ said...
This comment has been removed by the author.
Alia Azmi ◕‿◕ said...

takpaham laaa x___________x

ape kata cikgu buat video . baru jelas . hihik :DD


Latest Entry : I already know .
                    Alia takpernah terpikir nak ade 1000 followers

ara said...

nak try laa nanty...
ngee

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

die wat lagi...
hehhee...

ada mokhtar said...

bact = hehehe... try la =)

alia = insyaAllah =)

ara = sila kan =)

senja = hahahaha...

bact said...

laki2 mana boleh pakai la cikgu!!

EJA said...

cutenya adik ni..hihi

ada mokhtar said...

bact = try je sorang2.. i tak bocorkan rahsia.... hehehe...

eja = thanks, =)

bact said...

cikgu nk pinjam gambar dalam entri neh..
boleh tak?
nnt gua letak backlink k..


reply ASAP!!

ada mokhtar said...

bact = xda hal =)

bact said...

sori cikgu..
lmbt sngt reply
nk guna tp takot kena marah plak
:)