pashmina, hana tajima style

Assalamualaikum! disebabkan tersangatlah kerap ditinggal keseorangan lately ni, so i dijangkiti penyakit kebosanan. buntu dan tak keruan kot tak tahu nak buat apa kat rumah. i bukan jenis yang suka bawa balik kerja sekolah ke rumah sebab i dah terlebih rajin siapkan kerja-kerja kat sekolah. haha. poyo je ayat macam semua kerja dah siap. mr ehem sekarang sentiasa lebihkan geng-geng kembara jiwa luka dia. hey guys! i jealous tau! kamu-kamu dah buat mr ehem meninggalkan i kebosanan tau. 


dan untuk mengisi masa lapang i sekarang ni, i bermesra-mesra dengan webcam. cakap sorang-sorang, pose sorang-sorang. nasib baik i tak upload segalanya macam cikgu shida. tiba-tiba pulak terglamor mengalahkan hanis zalikha kan. setelah asyik bermesra dan bermain-main dengan webcam ni, i mendapat idea untuk berlakon konon-konon pakar menggayakan shawls. ala pendek kata berangan jadi hana tajima dan  gorgeous gurls yang lain. 


so, mari melihat hasilnya. sumber inspirasi ku hana tajima. 



 macam langit dengan bumi la rupa paras minah ini dan hana tajima kan. i pakai pashmina shawls dalam tutorial ni. 



Langkah 1: pakai pashmina shawls anda sebelah panjang dan sebelah pendek. 



Langkah 2 :  dengan menggunakan peniti, pinkan shawls di kepala. kiri dan kanan ye. 


Langkah 3 : tarik bahagian shawls yang pendek ke bahu sebelah. kalau boleh cuba sembunyikannya. 


Langkah 4 : buka bahagian shawls yang panjang macam dalam gambar. kemudian lilitkan ke kepala. tak payah lilit tinggi sangat ye. sekadar lilit sanggul or leher pun tak pa. 


Langkah 5 : bawa lebihan shawls yang dililit tadi ke depan. kemudian kemas-kemaskan sikit shawls tersebut. untuk memastikan leher ditutup, pinkan bahagian tepi macam dalam gambar kat bawah tu ye. 



dah pun siap. senang je kan. haruskan la pose bila dah siapkan. 



16 comments:

KA said...

balut pakai kain pelekat bleh??

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku nak gelak tgk mimik muka ko...
hehehe...

ciiima said...

perghh comei ar akak ni..

amiYo said...

gua pon mcm KA lah..nk try ngn kaen plekat.. -.-

Nem0 o0h Nem0 said...

gmbr first tu cntik la..

ada mokhtar said...

ka = menarik gak idea tu.. nnt cuba ye.. hehe

senja = hahaha... sila gelak sepuas hati ye..

ciimaa = ye ke.. meowwwwwww....

amiyo = hahaha.. selamat mencuba ye..

nemo = thanks nemo =)

amie said...

lawa tudung..brapa ringgit tu cikgu?

ada mokhtar said...

amie = murah je tu.. i beli kat first lady.. rm4.90

puteri ain said...

cute ! :)

ziema said...

awesome!!! nak try jugak la :)

ada mokhtar said...

puteri = thanks =)

ziema = selamat mencuba =)

✿ CikCimi said...

da try.
xreti jugak.
T_T

c.i.k.a.m.i.e.a said...

hana tajima!! eh bukan.. ada tajam la!

ada mokhtar said...

cik cimi = senang je cara pakainye cik cimi..

cikamiea = hehehehe.. tergelak je..

adeek said...

tq di sb ade tutorial pkaishawl nie sy follow kamu... bg la tuto byk bleh?

Eqa Ahmad said...

eqa pun ada try gak..tapi xkemas mcm ckg buat..blkg mcm serabut je..mcm xbetul je hana tajima nye..hehehe